مواد ساینده


Image

مواد ساینده

تمیز کاری پاششی (بلاستینگ)  با دو روش  پرتاب ساینده خشک و تر شناخته می شود . در تمیز کاری پاششی مواد ساینده با روشهای متفاوتی که در شکل می بینید به سوی قطعه پرتاب و پس از برخورد باسطح قطعه موجب از بین بردن آلودگی روی سطح می گردند .
 
Image
مواد ساینده (media)در تمیز کاری پاششی به موادی abrasives گفته می شود که با انتقال انرژی که از سیستم پاشش اعم از خشک یا تر  در سیتم های ایر بلاست ، وت بلاست و شات بلاست  دریافت می کند ، بر اثر برخورد با سطح قطعه اثر گذاشته موجب جدا سازی آلودگی ها از سطح می گردند امروزه از این مواد بنا به مشخصات فنی آنها ممکن است برای کوبیدن سطح، برش ،ماشینکاری و اختلاط با مواد دیگرحتی به عنوان کامپوزیت استفاده گردد .
 
Image

انواع مواد ساینده

مواد ساینده سیستم پاشش خشک (بعضا این مواد در سیتم تر نیز قابل استفاده هستند) براساس تاریخچه شکل گیری و میزان
اهمیت بشرح ذیل می باشند .
طبیعی غیر فلزی ( نباتی و معدنی ) و فلزی

طبیعی 
: مواد این گروه عمدتاً از دانه‌ بندی مواد معدنی و نباتی که دارای سختی بالا و دارای مقاومت به ضربه بهتر نسبت به برخی از مواد معدنی دیگر است ، با وزن حجمی در محدوده دست کم  2.5 ( موارد کوچکتر اختصاصی و سختی حداقل 5 موهس و در موادی مانند کرندوم به 9 می‌رسد ) .
برخی از این مواد عمدتا غیرفلزی عبارتند از: ماسه‌های سیلیسی (طبیعی- دانه بندی) -هسته‌های سخت میوه- پوست گردو-ماسه‌ های سخت طبیعی مانند کرندوم-گارنت-مواد دیگر      
  دسته بعدی مواد ساینده غیر فلزی را انواع سنتزی یا ساخته شده تشکیل می دهد که عباتند از :
گلوله‌های شیشه‌ای و شیشه خرد شده      glass beads
گلوله های سرامیکی و خرده‌های مواد سرامیکی   ceramic beads
 کربور سیلیسم یا سیلیکون کاریابد
 سرباره‌های سخت و مقاوم برخی فلزات مانند آهن و مس
 مواد مقاوم و دانه‌بندی شده پلاستیکی که این دسته نیز تنوع بسیاری دارند. 
مواد ساینده فلزی : از جمله این مواد می توان به ساچمه گریت و کات وایر اشاره نمود . شایان ذکر است ساچمه های سربی ، ساینده های چوبی و اکسید آلومینیوم و سیلیکون کارباید تنها بصورت خورده و سفارشی قابل عرضه می باشند .

Image
  این مجموعه به عنوان یکی از پیشگامان صنعت ساینده در حال حاضر فعالانه در بخش تولید و فروش انواع ساینده فعال و بر اساس سوابق و تجربیات دراین بخش آماده خدمت گذاری فقط در بخش گارنت ،سرباره مس و گلس بید به شما عزیزان میباشد .

توجه

ساچمه های سربی ، ساینده های چوبی در بخش تحقیق و توسعه این مجموعه مورد مطالعه می باشند که برای اطلاع بیشتر در این خصوص می توانید با آقای علی اکبری تماس بگیرید.
 
Image
Image
Image
   جهت انتخاب ساینده و آگاهی از کم وکیف عرضه لطفا با کارشناسان بخش فروش شرکت سایا ذوب کیمیا تماس حاصل فرمائید

 

دانلود اطلاعات فنی
Image

شرکت سایا ذوب کیمیا

شرکت (سایا ذوب کیمیا) با بهره گیری از نزدیک به سی سال تجربه در زمينه تولید ، سرمایه گذاری و عرضه  آلیاژها ، فروآلیاژها  ،کک نفتی کسینه  و برخی از مواد ساینده همچون ساچمه و گریت و واردات فیلتر سرامیکی ،همچنین صدور ماشین شات بلاست و تجهیزات وابسته به همسایگان ایران، اینک با استعانت از ایزد متعال و همکاری با شما خوبان امیدوار است ...
ادامه مطلب

اطلاعات آماری

پیوند ها

اطلاعات تماس

www.sayazob.ir

aliakbari454545@yahoo.com

تلفن : 02155061500
        02155317000

فکس : 02155065996
موبایل : 09372287919
کد پستی: 3393165689
 

نقشه شرکت